Retourprocedure

Tijdsspanne voor het aanvragen van een retour

Een retouraanvraag kan enkel binnen de 3 maanden na facturatiedatum.

Alles wat buiten deze tijdsspanne valt, komt niet meer in aanmerking voor retour.

Voor garanties hanteren wij steeds de periode van de leverancier/fabrikant.

Retourkosten: wanneer wel en wanneer niet?

Indien de reden voor de retouraanvraag bij de klant ligt (foutief besteld, te veel besteld, ...) zullen er retourkosten aangerekend worden.
Dit ter bedrage van 10% op het netto aankoopbedrag, met een maximum van € 25 per artikel.

Zowel de kosten van de leverancier als de Van Oirschot retourkosten zullen worden toegepast.

Indien de reden voor de retour bij Van Oirschot ligt, zullen er geen kosten aangerekend worden.

Retourregeling voor stock en niet-stock artikelen

Stock

Artikelen met status "stock" bij Van Oirschot kunnen retour gegeven worden op voorwaarde dat het artikel zelf EN de originele verpakking in perfecte staat zijn.

Verpakkingen met deuken, tape, gescheurde folie of karton, natte verpakking, met stift beschreven, opengescheurd, … komen niet in aanmerking voor een retourname.

Beschadigde artikelen zonder verpakking (vb: deuk in buis) komen eveneens niet in aanmerking.

Artikelen die uit het gamma gaan verdwijnen (uitlopende artikelen) komen niet in aanmerking voor retourname.

Niet-stock

Artikelen met status "niet-stock" kunnen enkel retour genomen worden wanneer de leverancier deze artikelen retour neemt.

Het artikel en de originele verpakking moeten in perfecte staat zijn.

Zowel de kosten van de leverancier als de Van Oirschot retourkosten zullen worden toegepast in geval van retourname.