Teamleader Logistiek - 2 shiften (Herentals)

De firma Van Oirschot is al meer dan 50 jaar een technische groothandel voor producten in centrale verwarming, ventilatie en sanitair, die handelt met professionele installateurs. We maken voor onze klanten dagelijks het verschil in service en snelheid, doordat we lokaal sterk verankerd zijn met 10 vestigingen in België. Het logistiek hart van ons bedrijf, namelijk het distributiecentrum met meer dan 10.000 verschillende artikelen, ligt momenteel nog in Herentals. In 2021 verhuizen we naar een gloednieuw distributiecentrum in Olen.

We zijn een familiebedrijf met een open bedrijfscultuur, waar de medewerkers kort bij elkaar en het management staan. De bedrijfswaarden van Van Oirschot zijn: klantgerichtheid, werken in team, motivatie & verantwoordelijkheid, veiligheid en orde & netheid. Wij bieden onze medewerkers een professionele en innovatieve werkomgeving: een dynamische werking met aandacht voor opleiding en ontwikkeling maar ook met aandacht voor je persoonlijke ambities. Hiervoor hebben we het project ‘Van Oirschot Going Forward’ in het leven geroepen, waarbij we nog meer gaan inzetten op werving & selectie, work-life balance, onthaal en VTO (Vormingen, Trainingen, Opleidingen).

Met trots staan we, mede dankzij onze gemotiveerde medewerkers, in de top 5 binnen onze sector. Nu zijn we op zoek naar een nieuwe gemotiveerde medewerker voor onze dienst Logistiek te Herentals.

Functie:
We zijn ter vervanging op zoek naar een teamleader logistiek en dit voor een onmiddellijke opstart. Je staat in voor de aansturing en begeleiding van jouw team van logistieke medewerkers en dit onder de leiding van de warehouse supervisor.  Concreet betekent dit:

  • Je bent 80% van je tijd actief op de werkvloer teneinde je team op te volgen, bij te sturen en te motiveren.
  • Je coördineert en plant het werk en de taken binnen jouw team.
  • Je staat in voor de veiligheid, kwaliteit en productiviteit van jouw team.
  • Je volgt de KPI's en doelstellingen van je team en neemt de nodige acties om die ook te behalen.
  • Je behandelt klachten (vanuit CSL) en zorgt voor de correctieve acties.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor je team en je rapporteert aan de warehouse supervisor.
  • Je zet de lijnen uit naar je team en volgt deze op en stuurt deze bij.
Vereisten:
  • Bachelor denkniveau.
  • Minstens 5 jaar werkervaring in een gelijkaardige leidinggevende functie.
  • Hands on mentaliteit
  • Klantgericht
  • Sterke communicatieve vaardigheden; je hebt veel interne en externe contacten
  • Ervaring Navision is een pluspunt
  • Bewustzijn met betrekking tot je rol binnen de organisatie: tussen directie en team

Aanbod:
Je komt terecht in een snelgroeiend en innovatief familiebedrijf met een open bedrijfscultuur, waar collega’s kort bij elkaar staan en in een positieve sfeer samenwerken. Bij Van Oirschot ben je als medewerker geen nummer want een persoonlijke aanpak vinden we belangrijk. We bieden een job met veel autonomie en uitdaging evenals een marktconform salarispakket en dat vlakbij de deur. Je hoeft dus ’s morgens niet meer in de file te staan om op tijd op je werk te geraken. 
Maak daarnaast gebruik van ons Flex Income Plan en je kan zelf je extralegale voordelen kiezen, bv. een fiets leasen, je hospitalisatieverzekering laten terugbetalen, etc

Ben je het talent dat wij zoeken én zie je jezelf helemaal passen binnen onze bedrijfscultuur? Solliciteer dan nu via het online sollicitatieformulier.

We kijken ernaar uit om jou te leren kennen.